کولر صنعتی

تولید کولر صنعتی

تولید کننده کولر صنعتی

با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، نیاز به وسایل سرمایشی چند برابر شده و خنک کردن فضاهای مختلف مانند کارخانجات، انبارها، ادارات و … در اولویت قرار میگیرد. جهت از بین بردن این مشکل پیشنهاد میشود راه حلی انتخاب نمایید که بتوان هرساله از آن استفاده کرده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. تولید کولر صنعتی یکی از ایده ها و تولیدات صنعتی بوده که کمک زیادی به صرفه جویی انرژی و همچنین رفع مشکل گرما در فضاهای بزرگ کرده است.

عملکرد کولر صنعتی کاملا مشابه کولرهای آبی مورد استفاده در منازل بوده با این تفاوت که در تولید کولر صنعتی، پد سلولوزی جایگزین پوشال شده در نتیجه سطح تماس هوا با آب بیشتر شده و خنکی بیشتری را به وجود می آورد. تولید کولر صنعتی میتواند در انواع مختلفی انجام گیرد که در ادامه به آن میپردازیم.

 طراحی در تولید کولر صنعتی

یکی از معدود تولیدگنندگان کولر صنعتی که طراحی این محصول را نیز انجام میدهد بازرگانی اس ام تهویه بوده که توانایی انجام فرآیند تولید کولر از 0 تا 100 را داشته و در کنار تولید این محصول، ارسال آن ها را به کشورهای دیگر نیز انجام میدهد.

طراحی کولر صنعتی به گونه ای می باشد که با مونتاژ قطعات تولید شده محصول نهایی تولید میشود. البته نکته حائز اهمیت آن می باشد که نصب هر یک از این قطعات و جایگذاری درست آن میتواند تاثیر مستقیم بر راندمان کولر صنعتی داشته باشد. متراژ فضای مورد نظر یکی از مهمترین مولفه های انتخاب نوع و تولید کولر صنعتی می باشد. دلیل اهمیت این ویژگی به دلیل آن است که اگر کولر صنعتی برای آن محیط بزرگ باشد خنک کردن ان محیط با اتلاف انرژی همراه است و اگر در مقابل کولر انتخاب شده برای محیط کوچک باشد در کنار هزینه ی صورت گرفته راندمان مورد نطر انجام نمیشود و فضای انتخابی در حد استاندارد خنک نمیشود، پیشنهاد میشود قبل از خرید کولر صنعتی، با کارشناسان بازرگانی اس ام تهویه تماس حاصل فرمایید و یک خرید بی نقض را انجام دهید.

اجزای اصلی در تولید کولر صنعتی

  • سیستم کانال کشی
  • رگلاتور با ترموستات
  • موتور
  • فن یا دمنده
  • بدنه عایق بیرونی
  • فیلتر
  • کولینگ مدیا با کولینگ پد
  • مخزن ذخیره آب
  • سیستم لوله کشی (از جنس مس)
  • مایع خنک کننده

هر یک از اجزای گفته در تولید کولر صنعتی یک وظیفه ای دارند به طور مثال،  سیستم لوله کشی مسی جهت پخش اب و هوا، فیلتر جهت جلوگیری از وردود گرد و غبار و فن برای ایجاد جریان هوا استفاده میشود.

انواع فن در تولید کولر صنعتی

فن های صنعتی به طور کلی به دسته ی زیر تقسیم میشوند :

  • فن‌ آکسیال یا محوری (Axial Fan)

این فن ها دارای قطر ایمپلر کمتری بوده و فشار دینامیکی آن نیز بیشتر از فن های سانترفیوژ می باشد. مقرون به صرفه بودن این فن انتخاب آن ها را افزایش داده است.

حجم جریان هوا در این فن ها در مقایسه با فن اکسایل بیشتر می باشد، همچنین صدای ایجاد شده این فن در مقابل آکسیال کمتر می باشد.

این فن ها از 4 بخش اصلی توپی چرخ (Hub) ، بدنه یا محفظه (Housing) ، موتور و پره ها (Blades) تشکیل میشوند که نقش اساسی را در کولر ایفا مینمایند.

تولید کولر صنعتی

برخی از مزایای استفاده از کولر گازی

  • سرعت زیاد در خنک سازی
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • پوشش مساحت بیشتر
  • هزینه نگهداری کمتر
  • طول عمر مفید بالا
  • پخش هوای تازه در کنار خنک کردن
  • سازگار بودن با محیط زیست

ظرفیت های تولید کولر صنعتی

این محصولات اغلب از ظرفیت 5000 CFM (8500 مترکعب بر ساعت) الی ظرفیت 60000 CFM (100 هزار متر مکعب بر ساعت)  تولید و استفاده میشود. ظرفیت این محصولات بدنی معنی می باشد که اگر میگوییم دستگاه 40000 CFM ظرفیت دارد بعنی میتواند در هر دقیقه 40 هزار فوت مکعب از هوا را جابجا کرده و محیط را خنک نماید.

چگونگی کارکرد  و تولید کولر صنعتی

فناوری خنک سازی مخصوص در کولر صنعتی بدین صورت بوده که تولید کولر صنعتی یک پد خنک‌کننده جایگذاری میشود که باعث میشود مایع خنک‌کننده با آب مخلوط شود. اگر به طور خلاصه بخواهیم فرآیند کارکرد کولر صنعتی را شرح دهیم در چهار مرحله ی گردش هوا، جذب ، تبخیر در پدهای واسط و پخش هوای خنک خلاصه میشود.

کاربرد کولر صنعتی

سالن های ورزشی

مراکز تجاری

کارخانجات

کارگاه های تولیدی

مراکز آموزشگاهی

مرغداری و دامداری

نکات مهم قبل از خرید کولر صنعتی

  1. مساحت محیط را به طور دقیق محاسبه نمایید.
  2. شرایط آب و هوایی محیط و شهر مربوط
  3. بررسی وجود کابل کشی جهت نصب کولر صنعتی
  4. جریان برق
  5. سایز کولز صنعتی
  6. برند تولید کننده کولر

برند تولید کننده میتواند ویژگی هایی نظیر هزینه نگهداری، طول عمر مفید و راندمان را میتواند تعیین نماید. استفاده از قطعات با کیفیت در تولید کولر صنعتی تمامی مولفه ها را تحت تاثیر قرار داده و یکی از مهمترین موارد تعیین کننده قیمت کولر صنعتی نیز میباشد.

یکی از تولیدکنندگان کولر صنعتی که محصولات تولیدی آن از طول عمر مفید بالایی برخوردار می باشند بازرگانی اس ام تهویه میباشد که با تولید  کولر صنعتی با کیفیت بالا در طی سال های اخیر توانسته اعتماد مشتریان  داخل و خارج کشور را جلب نموده و در کنار عرضه در بازار داخلی، صادرات کولر صنعتی به کشورهای اطراف را نیز انجام دهد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *