کولر صنعتی

صادرات کولر صنعتی به عراق

از جمله محصولاتی که افزایش صادرات آن در 6 ماهه اول سال 1401 شمسی به چشم میخورد، صادرات کولر صنعتی به عراق می باشد. به دلیل گرمای زیاد  این کشور، کسانی که به دنبال وسایل سرمایشی می باشند خواستار توان بالا در تولید باد خنک می باشند در نتیجه کولر صنعتی را در اغلب موارد جایگزین کولر آبی مینمایند.

موقعیت جغرافیایی هر کشور، نیازهای آن کشور را اولویت بندی میکند برای مثال کشور روسیه به دلیل قرار گرفته در شمال نیم کره ی زمین اغلب روزهای سال این کشور با سرما  و بارش برف و باران سپری میشود در مقابل کشور های آفریقایی که در قسمت جنوبی کره زمین قرار دارند گرمای زیادی را متحمل میشوند. اختلاف دما و قرارگیری در موقعیت جغرافیایی حتی میتواند در اقتصاد یک جامعه تاثیرگذار باشد.

کشورهایی که بر روی خط استوا و یا بالای آن قرار دارند همواره در سدد تولید و یا استفاده از وسایل سرمایشی می باشند. یکی از کشورهایی که به علت نبود دانش کافی و قطعات لازمه همواره در تلاش است که وسایل سرمایشی خود را از کشورهای همسایه تامین نماید کشور عراق میباشد. این کشور به دلیل مرزهای زمینی وسیعی که با کشورمان دارد یکی از مقاصد محصولات صادراتی بوده که بیشترین صادرات ایران را پس از چین به خود اختصاص داده است.

صادرات کولر صنعتی به عراق با وارد نمودن ارز به داخل کشور باعث رشد اقتصادی کشور نیز میشود اما چالش هایی نیز به همراه دارد که بازرگانی اس ام تهویه این چالش ها را حل نموده و شما میتوانید با خیالی آسوده صادرات کولر صنعتی به عراق و دیگر کشورهای همسایه را از طریق این مجموعه انجام دهید.

مرزهای مشترک ایران و عراق برای صادرات

اولین و مهمترین مرز میان این دو کشور مهران می باشد.  این مرز در سال 1401 با انجام صادرات توانست در حدود یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار ارز وارد کشور نماید که رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد. موقعیت جغرافیایی این مرز به شرح زیر است:

فاصله 100 کیلومتری جنوب غرب ایلام، تشکیل شدهاز چها بخش بهین، فرخ آباد، رستم آیاد و بهروزان

شهرستان قصر شیرین با جمعیتی در حدود 27 هزار نفر  دو مرز خسروی و پیویز خان را در خود جای داده است که دومین مرز مهم میان ایران و عراق پرویز خان می باشد. این مرز در سال 1386 به صورت رسمی تاسیس شده و هم اکنون دومین مرز کشور شناخته میشود.

سومین مرز ایران و عراق باشماق اعلام شده است. اغلب محصولات بزرگ  از این مرز وارد عراق میشود. این مرز در کردستان، شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت و در فاصله 120 کیلومتری از سنندج  واقع شده.

خسروی یکی دیگر از مزرهای صادرات به عراق می باشد که در سال 1400 پیشرفت چشمگیری داشته است. این مرز علاوه بر اینکه محل عبور و رفت و آمد زائرین می باشد، صادرات محصولات مختلفی نیز در این مرز انجام میشود که این مرز را به چهارمین مرز مهم ایران وعراق تبدیل کرده است.

پیرانشهر تنها مرز رسمی ایران با شمال عراق در آذربایجان غربی می باشد که ظرفیت آن برای تجارت بین المللی بسیار مناسب می باشد. تمرچین نیز یکی دیگر از مرزهایی می باشند که نامش  در میان مردم کمتر گفته شده است اما این مرز در دوران کرونا توانایی خود را نشان داد.

صادرات کولر صنعتی به عراق میتواند از تمام مرزهای گفته شده و دیگر گمرک های کوچکی که وجود دارد انجام شود. بازرگانی اس ام تهویه توانایی انجام این کار را داشته و سلامت کالای شما را از مبدا تا مقصد تضمین مینماید.

صادرات کولر صنعتی و ارزآوری در سال های اخیر

در سال 1399 صادرات کولر صنعتی به عراق و کولر آب به این کشور در مجموع به ارزش 147 میلیون دلار رسید که این محصولات در مرحله ی دوم از عراق به کشورهای دیگر مانند افغانستان نیز ارسال میشدند.

در سال های گذشته از کشورهایی مانند ایتالیا، هند و چین واردات انواع کولر انجام میشد که با گذشت سال ها و پیشرفت روزافزون کارخانجات و دستگاه های تولید کننده، کشورمان توانسته انواع کولر آبی و صنعتی را تولید نموده و حتی پا به عرصه ی صادرات کولر صنعتی نیز بگذارد.

عوامل موثر بر قیمت صادرات کولر صنعتی به عراق

مرز صادراتی

اولین و مهمترین عاملف انتخاب مرز می باشد. هر چه مرز انتخابی از کارخانه تولید کننده دورتر باشد،  مسافت بیشتری طی شده در نتیجه هزینه ی حمل و نقل بیشتر شده و در نهایت قیمت نهایی در صادرات کولر صنعتی با تغییر رو به رو میشود.

نوسانات ارزهای بین المللی

ارزهای بین الملیل خصوصا دلارف تاثیر مستقیمی بر اقتصاد داخلی کشور ایران داشته و اقتصاد داخلی و خارجی را نیز تحت الشعاع قرار میدهد. این نوسانات در کنار افزایش یا کاهش قیمت نهایی کالاهای داخلی و خارجی، در زمان های مختلفی در داخل کشور رکود ایجاد مینماید که باعث برهم خوردن تعادل میان میزان تقاضا از کشورهای دیگر و داخل کشور میشود و چالش های صادرات کولر صنعتی به عراق و یا دیگر کالاها به کشورهای همسایه را دو چندان میکند.

هزینه ی انرژی

حمل و نقل ریلی و یا ترانزیت با مصرف سوخت و انرژی همراه می باشد که تغییر قیمت انرژی ، جزء مهمترین دلایلی می باشد که باعث افزایش و یا کاهش قیمت کولر صنعتی صادراتی میشود.

تامین مواد اولیه و قطعات

وجود تحریم های متوالی در سالیان اخیر، تامین مواد اولیه و خرید قطعات مورد نیاز تولید بسیاری از کالا را با دشواری همراه کرده است. کمبود مواد اولیه، قیمت آن ها را بالا برده و این افزایش قیمت مانند یک زنجیره عمل کرده و قیمت نهایی را با تغییر همراه میکند.

بازرگانی اس ام تهویه با وجود چالش هایی که  در مرحله ی تامین مواد اولیه و همچنین گمرک وجود دارد توانسته فعالیت خود را در این عرصه افزایش داده و محبوبیت خود را نیز در میان مردم بیشتر نماید. جهت اطلاع بیشتر از محصولات و همچنین مشاوره با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *