فن

فن سانترفیوژ 250

فن سانترفیوژ (Centrifugal Fan) یک تجهیزات مکانیکی است که جهت ایجاد جریان هوای مطبوع و مناسب در اطراف خود از اصول نیروی سانترفیوژ (Centrifugal Force) استفاده می‌کند. این نوع فن‌ها نسبت به فن‌های محوری (Axial Fan) که جریان هوا در جهت محور آنها حرکت می‌کند، دارای ساختار و عملکرد متفاوتی هستند که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند استفاده از این فن ها امروزه در حال افزایش می باشد.

مهمترین ویژگی‌ها و عناصر یک فن سانترفیوژ عبارتند از:

  1. پره‌ها (Impellers): قسمت اصلی فن سانترفیوژ به نام پره‌ (Blade) می باشد. این پره‌ها به شکل دایره‌ای یا معمولاً خمیده در دور فن قرار دارند و هنگام چرخش، هوا را به خارج از فن هدایت می‌کنند.
  2. شفت (Shaft): شفت یک قطعه استوانه‌ای است که به پره وصل می‌شود و به موتور فن متصل است. این شفت با چرخش پره، جریان هوا را ایجاد می‌کند.
  3. موتور (Motor): موتور مسئول چرخش شفت و پره ها است. این موتور معمولاً الکتریکی است و برق تامین شده از آن باعث چرخش فن می‌شود.
  4. محفظه (Housing): فن سانترفیوژ داخل یک محفظه یا قاب جای می‌گیرد که هوا را از دور پره ‌ها به داخل می‌کشد و جریان هوا را تنظیم می‌کند. این محفظه معمولاً شکل مخروطی دارد.

عملکرد اصلی فن سانترفیوژ این است که هوای محیط را از یک جهت وارد کرده، آن را به وسیله پره  به خارج هدایت کرده و جریان هوای مطبوع را ایجاد می‌کند. این تجهیزات برای انتقال هوا، تهویه مکانیکی، خنک کردن، و تصفیه هوا در انواع مختلف کاربردها از جمله صنعت، ساختمان، آزمایشگاه، و سیستم‌های تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، در برخی از موارد به عنوان قسمتی از دستگاه‌های تصفیه هوا و تصفیه گرما نیز به کار می‌روند.

فن سانترفیوژ 250 چیست؟

فن سانترفیوژ 250 مانند دیگر فن های تولید شده از این تکنولوژی وظیفه ی جذب هوای محیط و تهویه و به جریان انداختن هوای محیط را بر عهده دارد.  از این نوع فن ها میتوان در 5 صنعت مهم زیر استفاده نمود.

صنعت داروسازی

صنعت پتروشیمی و نفتی

صنعت غذایی

تحقیقات علمی

صنایع معدنی و مواد شیمیایی

ویژگی های فن سانترفیوژ 250

 این نوع فن ها دارای شاسی و لرزه گیر بوده که این امکان را فراهم میکند تا کاربرد بتواند در محیط های مختلف از فن سانترفیوژ 250 استفاده نماید. کاور باران گیر موتور یکی دیگر از مشخصات این محصول می باشد که طول عمر مفید بالا و محافظت را به ارمغان می آورد.

مزایای استفاده از فن سانترفیوژ 250

به دلیل استفاده از کوبل مستقیم و اتصال مستقیم الکترو موتور به پروانه، مزایای بسیاری را به همراه دارد. قدرت بالا، افزایش راندمان و عدم نیاز به تعویض تسمه از مزایای استفاده از فن سانترفیوژ 250 می باشد.

مشخصات ظاهری فن سانترفیوژ 250

بدنه فن سانترفیوژ  250  از ورق گالوانیزه تولید شده است که با استفاده از رنگ الکترواستاتیک آن را رنگ میکنند، همچنین جنس پروانه این محصول از آلومینیوم می باشد.

مشخصات فنی فن سانترفیوژ 250

قطر کانال عمدتا تا 20 می باشد

تک فاز

ابعاد شاسی :  32*30

رنج صدا : 8 الی 10

دهنه مکش : 20cm

با خرید فن سانترفیوژ 250 از مجموعه اس ام تهویه، میتوانید از 2 سال گارانتی این محصول بهره مند شوید.

فن سانتریفیوژ
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *